-UPDATE MYLOOK (REVIEW DARI OTAI BLOG)-



my look? what's wrong with my look?


cop! nie bukannye my look = rupa saya.. tapi MyLook la... salah satu cabang search engine kat internet...



cara penggunaannya sama je macam Google Search cuma yang membezakan antara kedua search engine nie adalah MyLook akan membayar kita untuk setiap search yang kita lakukan.. cara pembayarannya ialah mereka akan award kita dengan 1 "shares". Mama nak explain pun tak berapa pandai, tapi rasanya modus operandinya lebih kurang sama dengan jual beli saham tu..

yang buat Mama tertarik nak mencuba MyLook nie sebab Ayahnye penah cerita kat Mama.. masa google nak memperkenalkan gmail dulu pun, caranya macam gini.. kiranya nie salah satu stategi marketing la nie..kalau ada sesapa yang ingat, dulu bukan semua orang boleh sign up dengan gmail sesuka hati, hanya upon invitation.. betul tak? nie sebab masa dulu, free email provider yang famous antaranya hotmail & yahoo mail je kan? sesapa yang ada akaun gmail & ada invite kawan-kawan untuk buat akaun gmail, maka ada pembayaran saguhati untuk mereka..

so, rasanya MyLook pun menggunakan approach yang sama.. tu sebab kat main site dia, simple je.. sebab depa takdak advertiser lagi.. sebab nak menarik minat pengguna dulu.. pelan-pelan kalau dah ramai pengguna, baru la advertiser berani nak invest kat situ..

pendapat peribadi Mama, nie bukan la antara scam program.. sebab kita pun tak keluarkan duit.. ape yang kita perlu buat, hanyalah buat pencarian (search) at least 5kali sehari.. ataupun mengajak kawan-kawan kita register MyLook untuk extra dapatkan extra "shares"...

cuma nak tau jugak la.. ape kata otai online macam MommyLyna ke... MamaRos dah komen kat sini...

*UPDATE
MommyLyna dah buat entry khas kat sini...



4 comments:

Little Mama™ said...

mama emma,

no harm joining mylook ni.. as long as tak kena bayar anything to join so ok la

cuma takde guarantee lah payment dividend akan di bayar..ho..ho

Emma said...

little mama: tu yg buat i join tu.. sbb xyah buat ape, just search je.. kacang goreng..

kalau betul la ada payment, x sia2 la.. kalau xde, cuma tbuang masa sikit je la.. hehe

Unknown said...

saya adah gunakan mylook nie..baru beberapa ari...tp saya tak berapa tahu sgt berkenaan mylook nie...apa faedah?apa caranya..?? smua tak tau...harap leh tunjuk ajarku sifu...hehe

Emma said...

iella: sy pun x brp paham jugak.. cuma hasil carian kita (max 5x) akan dbyr dlm bentuk share, bukan cash.. & kita pun xtau camna depa akan convert share tu ke cash..

just wait & c je la.. huhu